logo
20 lat doświadczenia
INFORMACJA GOSPODARCZA
Czat z konsultantem
Strefa Bezpłatna
Załóż konto
logo
25 lat doświadczenia
INFORMACJA
GOSPODARCZA

INFORMACJA GOSPODARCZA

Infolinia +48 68 320 93 43

Szukasz producenta, dostawcy?

Napisz czego potrzebujesz
Strefa Bezpłatna
Załóż konto

Zakaz wjazdu starym samochodem do Warszawy

Smog, a samochody - to problem, który dotyczy nie tylko Polski, ale również wielu innych miast Europy. Spaliny samochodowe są jednym z głównych źródeł zanieczyszczenia powietrza, dlatego coraz częściej podejmuje się działania mające na celu ograniczenie ich emisji.

 Jednym z rozwiązań jest wprowadzanie stref czystego transportu, które polegają na ograniczeniu ruchu pojazdów z silnikami diesla i benzynowymi w centrach miast. 

W Europie już kilkadziesiąt miast wprowadziło takie rozwiązanie, a w Polsce również coraz częściej pojawiają się plany wprowadzenia stref czystego transportu - systemu ograniczenia ruchu pojazdów w centrum miasta, który ma na celu poprawę jakości powietrza. 

Wprowadzenie stref czystego transportu wymaga wcześniejszych konsultacji z mieszkańcami oraz szeregu analiz i przemyśleń, ponieważ ma to wpływ na funkcjonowanie miasta oraz codzienne życie jego mieszkańców.


W Warszawie już od lipca 2024 r. wjazd do centrum pojazdami wyposażonymi w silniki diesla i benzynowymi, starszymi niż 10 lat będzie niemożliwy. Ma to na celu ograniczenie emisji szkodliwych substancji do powietrza, a tym samym poprawę jakości powietrza w mieście. 

Inne miasta również powinny rozważyć podjęcie takich działań, ponieważ jest to skuteczny sposób na ograniczenie emisji szkodliwych substancji do powietrza.

Nie tylko strefy czystego transportu są rozwiązaniem tego problemu. Równie ważne jest rozwijanie alternatywnych źródeł napędu, takich jak pojazdy elektryczne czy hybrydowe, a także promowanie komunikacji miejskiej oraz rowerów jako alternatywy dla samochodów. Producenci samochodów również odgrywają ważną rolę w walce ze smogiem. Dzięki nowym technologiom oraz rozwiązaniom, takim jak filtry cząstek stałych, producenci samochodów mogą znacznie ograniczyć emisję szkodliwych substancji do powietrza. 

Jeżeli zakaz wjazdu do strefy czystego transportu dotyczyć będzie pojazdów z silnikami diesla i benzynowymi starszymi niż 10 lat,  wyjątkiem pojazdów z napędem elektrycznym, zasilanych gazem lub pojazdy z certyfikatem ekologicznym to nasuwa się pytanie: 

Czy strefy czystego transportu przypadkiem nie są lobbowane przez producentów samochodów ?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ różni producenci samochodów mogą mieć różne podejście do stref czystego transportu. Niektórzy producenci mogą lobbować za wprowadzaniem stref czystego transportu, ponieważ to może zwiększyć zapotrzebowanie na pojazdy spełniające wyższe standardy emisji, co jest zgodne z ich celami biznesowymi. 

Jednocześnie, inni producenci mogą być przeciwni strefom czystego transportu, ponieważ mogą one ograniczać sprzedaż starszych pojazdów, które nie spełniają wymaganych standardów emisji, co może mieć negatywny wpływ na ich biznes. Warto zauważyć, że wiele firm motoryzacyjnych już wprowadziło lub planuje wprowadzić pojazdy elektryczne lub hybrydowe do swojej oferty, co pozwala im na spełnianie coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.


Generalnie, lobbing przez producentów samochodów dotyczący stref czystego transportu zależy od indywidualnych celów i strategii biznesowych każdej firmy. Z drugiej strony, wiele miast i państw w Europie wprowadza strefy czystego transportu, bo jest to jedna z najskuteczniejszych metod na zwiększenie jakości powietrza, zwiększenie bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych.

























Oni szukają twojego towaru/usługi