logo
20 lat doświadczenia
INFORMACJA GOSPODARCZA
Czat z konsultantem
Strefa Bezpłatna
Załóż konto
logo
20 lat doświadczenia
INFORMACJA
GOSPODARCZA

INFORMACJA GOSPODARCZA

Infolinia +48 68 320 93 43
Infolinia +48 68 320 93 43

Szukasz producenta, dostawcy?

Napisz czego potrzebujesz
Strefa Bezpłatna
Załóż konto

Black Friday Cyber Monday… czyli jak kupić i nie zbankrutować

Black Friday to część ogromnego trendu, który przypłynął do nas zza oceanu wraz z Adidasami, T-shirtami, jeansami, McDonaldami i całą zachodnią cywilizacją. Trend ten to wykorzystanie świątecznych zakupów konsumentów do tego, aby kupili być może coś więcej niż opłatek, sianko i skarpetki dla dziadka. Kup więcej, bo teraz jest najtaniej w całym roku! Czy na pewno najtaniej? Sprawdźmy to!

Firma nie może istnieć bez działu marketingu tak, jak nie może istnieć bez działu księgowości. Czy znane są przypadki firmy, która nie reklamuje się wcale? Tak, oczywiście, ale to wyjątki potwierdzające regułę. Jeśli w małym miasteczku istnieje jeden zakład szewski, prawdopodobnie nie musi on wydawać ani jednego procenta przychodu na promocję. Zwykle jednak firmy wydają od 8% do 15% swoich przychodów na reklamę. Reklamy te bywają mniej i bardziej uczciwe. W niektórych krajach, jak i w Polsce, działają instytucje chroniące praw konsumentów. W naszym kraju rolę taką pełni UOKIK czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czuwa on nad tym, aby konsumenci nie byli wprowadzani w błąd i w komunikatach reklamowych otrzymywali informacje rzetelne i po prostu zgodne z prawdą. UOKIK to instytucja, która w Polsce posiada szerokie uprawnienia i w naprawdę znacznym stopniu wpływa na to, jak wygląda w Polsce rynek reklamy i marketingu. Dość przypomnieć jak wysokie kary jest w stanie nałożyć UOKIK na firmę, która stosuje nieuczciwe praktyki biznesowe. Ostatnio UOKIK wziął pod lupę takie firmy jak Vectra, Profi Credit, Mlekpol czy Viaplay, a Polkomtel uniknął właśnie ogromnej kary w wysokości aż 150 milionów złotych!

Mimo surowego oka urzędników UOKIK, firmy nie zawsze działają fair play wobec konsumentów. Przykładem mogą być promocje Black Friday, podczas których okazuje się, że przedmiot w promocji jest… droższy niż przed promocją. Konsumenci niejednokrotnie, w szale świątecznych zakupów, nie sprawdzają skrupulatnie, czy cena oferowana w czasie Black Friday jest faktycznie korzystna. Jak skorzystać z wyprzedaży bądź promocji i naprawdę zaoszczędzić? 


w domu bezpieczniej

Jeśli planujesz skorzystać ze świątecznych promocji, postaraj się podjąć decyzje zakupowe w domu, a nie w sklepie. Punkty sprzedaży to nie jest dobre miejsce na podejmowanie chłodnych, racjonalnych decyzji. Firmy dwoją się i troją, abyś w sklepie poczuł się dobrze, komfortowo i abyś zrelaksowany bez obaw sięgnął po portfel. Temu wszystkiemu służy relaksacyjna muzyka w marketach, dobrane oświetlenie, dekoracje, a nawet zapach! Czy wiesz, że stoiska ze świeżym pieczywem w sklepach ustawiane były od dziesięcioleci u progu sklepu nie dlatego, że sklep zbija krocie na sprzedaży bułek, ale dlatego, że zapach pieczywa wprowadza klienta w błogi nastrój sprzyjający większym zakupom? 

Dlatego też usiądź w domu z kartką i zimną wodą i na chłodno przeanalizuj oferty. Nawet, jeśli chcesz skorzystać w promocji w sklepach stacjonarnych. 

W internecie pojawia się coraz więcej rozwiązań i narzędzi, które pomogą Ci podjąć racjonalne decyzje zakupowe. Najpopularniejsze z nich to oczywiście Ceneo czy Skąpiec czyli porównywarki cen oraz Allegro, gdzie sprawdzić możemy ceny jednego produktu od różnych dostawców. Wraz z rozwojem popularności akcji takich jak Black Friday, pojawiają się w Polsce narzędzia, które pomagają sprawdzić archiwalne ceny danego produktu jak historia-cen.pl 

Czy warto poddać się świątecznemu szaleństwu i zimowym wyprzedażom? Warto. Nasz świat który stworzyliśmy działa ponieważ zarabiamy i wydajemy. Warto wydawać jednak z kalkulatorem w jednej dłoni i z kubkiem melisy na uspokojenie w drugiej. 



Oni szukają twojego towaru/usługi